Thursday, April 16, 2009

Pasta ve Icing (Krema) Tarifi


Daha once Florida`dan Neslihan Hanim blogda pastalarimin aciklayici tariflerini bulamadigini yazmisti. Daha sonra da Kanada`dan Hanifenin Tarifleri sitesinin sahibi Hanife Hanim tarif sorunca yazmak farz oldu.

Ancak bastan belirtmeliyim ki hocanin bize ogrettigi tarifle olan krema (icing) biz Turklerin damak tadina cok uygun degil. Bana oldukca agir geldi. Icindeki yag miktari oldukca fazla. Bunun yani sira hazir satilan icing daha iyi olmakla birlikte yine de Dr.Oetker`in krem santisini bir caybardagi sutle cirparak da pek ala krema hazirlayabilirsiniz. Bu, biz Turklerin damak tadina cok daha uygun, hafif bir krema oluyor.


Pastanin pandispanyasi icin daha once de belirttigim gibi ben hazir kek karisimlarindan kullaniyorum ve arkasindaki tarifi harfiyyen uyguluyorum. Bugune kadar da beni hic mahcup etmedi. Hocanin ogrettigi kek tarifi ise yine benim kullandigim hazir kek karisimina ilaveten baska seyler de iceriyor. Bu kek tarifi bizim damak tadimiza cok aykiri degil ama ben yine de hic bi ilave yapmadan sadece kek karisimi ile yetinmeye karar verdim.



Pandispanya Tarifi:

-4 iri yumurta (oda sicakliginda)
-1/4 cup siviyag
-1 cup soguk su
-1 paket toz krem santi (Dreamwhip)
-1 kucuk paket toz puding ve pasta dolgusu ( puding & pie filling ***NOT INSTANT***)
-1 paket kek karisimi (Hoca DUNCAN HINES tavsiye etti.)

Once yumurta, su ve siviyagi cok iyi cirpiyorsunuz. Sonra diger malzemeleri de karisima katip cirptiktan sonra 325F (160-170C derece) isida 40 dakika pisiriyorsunuz. Olculer malesef Amerikan cup olculeri. 1 cup 235ml`ye tekabul ediyor ve kucuk nescafe kupalarindan cok az eksik. Dedigim gibi, ben bu tarifi degil, sadece kek karisimini ve onun arkasinda yazan kendi tarifini uygulamaya karar verdim.



Icing Tarifi:

-113gr. oda sicakliginda tereyagi (1 sticks butter)
-1/2 cup hamur islerine katilan bitkisel yag (crisco-solid white vegetable shortening)
-453gr. pudra sekeri (elenmis) (1 lb. confectioners sugar-sifted)
-1/6 cup su
-1 kapak dolusu vanilya, portakal veya badem ekstrati yani ozu (Ben bunu tum cesitlerinin icinde alkol oldugu icin kullanmiyorum.)

Tum malzemeleri mikserle cirparak kremanizi hazirliyorsunuz.

Bana tarifi soran her iki arkadas da Amerika`da yasadiklari icin parantez icinde buradaki markalarini ve olculerini yazma ihtiyaci duydum. Turkiye`dekiler icin bazi ceviriler cok komik oldu ama inanin Turkce`de karsiligi olmayan seyler bunlar. Hatta bu urunlerin Turkiye`de satilip satilmadigini bile bilmiyorum. Mesela solid white vegetable shortening denen sey soya yagi ve pamuk yaginin karisimi ancak sivi olmayan, ama cok sert de olmayan kati hali. Belki Turkiye`de Teremyag tarzi yaglar karsilayabilir bunu tabi emin degilim. Zaten buyuk ihtimalle siz de denediginizde cok agir bulacaksiniz ve benim gibi kremsantiye doneceksiniz.

Gerisi malum sanirim. Kekinizi soguttuktan ve katlandirdiktan sonra ara kata kremayi suruyor ve istediginiz meyveleri, damla cikolata veya dovulmus findik, ceviz vb. seyleri yerlestiriyorsunuz. Ikinci kati da kapatip kekinizi mumkun oldugunca duzgun kapladiktan sonra biraz kremayi kurumaya birakiyorsunuz. Daha sonra kabartmasiz ve renksiz bir kagit havluyu pastanizin uzerine serip pasta malasi yardimiyla kekinizin ustunu duzluyorsunuz, mumkun oldugunca puruzsuz olmasi icin. Ve kalan kremayi krema sikacagina doldurup, degisik uclarla pastanizi gonlunuzce susluyorsunuz.

Elimden geldigince anlasilir olmasina calistim. Umarim faydali olabilmisimdir...

Sevgilerimle...

No comments:

Post a Comment