Monday, February 16, 2009

Pelin Hanim`in Karalahana Sarmasi


Bu tarifi de Rize`li arkadasim Pelin Hanim oyle methetti ki yapmak farz oldu. Ben Ankara`da buyumus biri olarak karalahanayi tanimam bile. Marketten bulup almam dahi Pelin Hanim`in telefonda beni yonlendirmesiyle oldu. Bitkiyi gorunce cok sasirdim, kocaman bisey. Ama bir yapragindan damarlarini kestikten sonra 4 tane sarabiliyorsunuz. Pelin Hanim`in tarifi soyle:


- 1 kucuk cay bardagi pilavlik bulgur.
- 2 kucuk sogan
- biber salcasi (istediginiz kadar)
- kiyma (250 gr. gibi)
- bol maydanoz
- pul biber-karabiber (cok degil)

-ve tuz

Oncelikle bir kapta su kaynatin. Yapraklari birer birer kaynar suya sokup 5-6 saniye bekletin. Daha sonra ortadaki kalin damari bicakla keserek bir kenara ayirin. Yapragin buyuklugune gore 2`ye, 3`e veya 4`e bolun. Cikardiginiz damarlari tencerenin altina dizin. Hazirladiginiz icle yapraklarinizi sarin. Uzerini gecmeyecek kadar su ile pisirin. Gordugunuz gibi kiyma olcusu bulgurdan fazla, tarifin ozelligi buymus zaten. Malesef ben bir baktim kavanozuma, yarim cay bardagi bulgurum ancak kalmis. Evde asiri malzeme depolamayi da sevmeyen biri olarak ilk kez bu kadar hayiflandim. Benim sarmam yari bulgur-yari pirincle oldu. Olsun, boyle de nefisti. Tarif icin tesekkur ederim Pelin Hanim. Siz okuyuculara da kesinlikle oneriyorum Pelin Hanim`in bana siddetle onerdigi gibi. Deneyin, pisman olmayacaksiniz...
Sevgilerle...

No comments:

Post a Comment