Tuesday, February 17, 2009

Cocuklar Pastasi


Kucuk oglum Vedat Alp`in sinifinin "Talent Show"u vardi cocuklarin okulunda. Veliler hazirlayacakti ikramlari da. Ben de bu pastayi hazirladim. Cocuklarin yuzlerini esmer pudra sekerinden yaptim. Niyetim esmer hamurla zenci cocuklarin yuzlerini hazirlamakti. Ancak "yanlis anlasilir mi?" diye endise ettigimden butun cocuklarin yuzlerini esmer yaptim. Ara kat herzamanki gibi muzlu ve beyaz damla cikolatali. Pastanin uzeri ise cilekli kremsanti ile kapli. Erkek cocuklara sac yapamadim malesef. "Kel oluversinler artik" dedim, vakit darligindan. Isin en zor kismi ise servis yapmakti. Dilimleri oldukca kucuk tutmak zorunda kaldigim gibi butun cocuklar bebekli dilimlerden istiyorlardi. Artik velilere ortalardan, cocuklara da bebekleri iki ayri dilime paylastirarak falan durumu kurtardim. Benim oglanlar arkadaslarina "Bu pastayi benim annem yapti" diye acaip hava basiyorlardi. Cocuklar da "waw" deyip durdular. Ogretmenlerden yanima gelip tarif isteyenler oldu. Moral buldum yani. Oysa bana gore oyle cok hata var ki pastada. Gercekten bu pastalar cocuklari muthis mutlu ediyor. En kotulerine bile hayran hayran bakakaliyorlar. Gelelim Vedat Alp`in yetenek gosterisine... Aslinda karate yapacakti. Ama ogretmeninin istegi uzerine, okumayi en once ogrenen 3 cocuktan biri olarak, kisa bir paragraf okudu. Evde de karate yapan arkadasi icin "Ben ondan daha guzel yapardim" dedi durdu.
Hepinize sevgiler...

4 comments:

  1. Merhabalar nafiyecim siten super olmus hayirli olsun pastalarinda harika ellerine saglik hemen siteme senide ekliyorum basarilar

    ReplyDelete
  2. Haticecim merhaba,
    Cok sevindim beni de eklemene. Iste acemice, bakalim belki ustalasiriz birgun senin gibi...Yemeklerinin tadi hala damagimda. Ben de senin ve Camay Hanim`in sitelerinizi takip ediyordum ogrendigimden beri. Takip Ettiklerim basligini acar acmaz ben de seni eklerim. Cok tesekkur ederim ziyaretin ve yorumun icin. Beni ziyadesiyle mutlu ettin.

    ReplyDelete
  3. Hem icli kofte hem de pogaca tarifleri mukemmel tuttu. Hele icli kofteyi esim oyle cok sevdi ki bu durum ileride basima bela olacaga benziyor :) Kayinvalidem de, ilk yapisim oldugunu bahane edip, begenmemis gibi yapti ama aksam yatmak icin odalarimiza cekildikten sonra, unuttugum cep telefonumu almaya gittigim mutfakta tabagina doldurmus yerken yakaladim. "Ellerine saglik gelin, cayin sicagindan alamamisim tadinimeger guzel olmus, eline saglik" deyince once bir sessizlik oldu, sonra ikimizde koyuverdik kahkahayi. Boyle ictenligiyle sicak tariflerin sicacik sonuclari olacak elbette... Tesekkur ederim Nafiyecim. Tariflerinin devamini bekliyoruz...
    Pastan da cok harika gorunuyor. Kompozisyonlarin da anlatimin gibi cok guzel. Cocuklar bayilmakta hakli tabi.
    Sevgiler...

    NewYork'dan Aysun

    ReplyDelete
  4. Aysun Hanim,
    Ben sizi cok sevdim inanin. Yorumunuzu hep gulumseyerek okuyorum, ama bugun ki yoruma esimle koptuk resmen...Demek ki icli koftenizi sicak cayla ikram etmemek lazimmis...Kayinvalideniz de cok seker bi teyzeymis ya...Guldurdu bizi de aksam aksam...Kucak dolusu sevgiler...

    ReplyDelete