Monday, February 16, 2009

Tulay Hanim`in Pogacasi


Tulay Hanim`in pogacasi bir baska olur gercekten. Ben kendi tarifimden vazgectim, artik bu tarifi yapiyorum, o kadar yani. Isterseniz icli, isterseniz acma gibi bos yapin, sonuc her halukarda mukemmel. Ben peynirli-maydonozlu yaptim.

- 2 yemek kasigi maya
- 1 su bardagi ilik sut
- 1 su bardagi ilik su
- 5 yemek kasigi seker

Bu malzemeleri karistirip 15 dakika dinlendirin. Sonra icine;

- 1 su bardagi sivi yag
- 1 tatli kasigi tuz
- 1 yumurtanin tamami
- 1 yumurtanin sadece beyazini (sarisini uzerine sureceksiniz)

katarak, aldigi kadar un ile yumusak bir hamur elde edin. Istediginiz ic ile sekil verdikten sonra yumurta sarisini surun ve 15 dakika tepsi mayasinin gelmesini bekleyin. Daha sonra 350F isida firina surun, kizarana kadar pisirin. Bu isi Turkiye icin 180C derecedir diye tahmin ediyorum. Firindan cikarinca nemli bez altinda bekletin. Afiyet olsun...
Sevgiyle...

No comments:

Post a Comment