Saturday, March 28, 2009

Peynirli, Maydanozlu Borek


Epeydir elim pogacaya gidiyordu nedense misafirim gelecegi zaman. Bu sefer borek yapayim dedim, pogaca istihkakimiz fazlasiyla doldu son gunlerde. 4 numarali yufkadan kullandim. Her ne kadar Turk yufkasini cok ozlesem de Turk markette cok taze bulamayabiliyoruz. Bekarken karsi apartmanin alt kati yufkaciydi ne guzel, tazecik alir yapardik boreklerimizi. Yine de 4 numarali yufka ile boregimiz de basariliydi, cok da aratmadi bize Turk versiyonunu.

-1 paket 4 nolu yufka
-1 kucuk subardagi sut
-1 kucuk subardagi yogurt
-1 kucuk subardagi siviyag
-1 yumurta
-150 gr. kadar peynir
-yarim demet maydanoz
-uzeri icin hashas ve susam

Yag, yogurt, sut ve yumurtayi cok iyi cirpin. Tepsinizi guzelce yagladiktan sonra en alta bir yufkayi yerlestirin ve karisimdan fircayla bolca surun. Yufkalarin yarisi bitene kadar her kata ayni islemi uygulayin. Tam yariya gelince (ben bazan alt kata 1 yada 2 yufka fazla koyarim) peynirli maydanozlu icinizi serpin. Tum yufkalari her kata karisimdan surerek yerlestirin. En uste kalan karisimi dokun ve fircayla guzelce her yerine yayin. Uzerine arzuya gore corek otu, hashas, susam, aycekirdegi vb. serpin. 350F isida (180C derece) uzeri kizarana kadar pisirin. Firindan cikarinca ya soguk su ile hafif sulayip sofra bezine sararak bekletin ya da nemli bez altinda bekletin. Afiyet olsun...

Sevgilerle....

2 comments:

  1. 4 nolu yufka derken acaba numara neyle alakali anlayamadim.herhalde türk yufkasi degil bu.yada bizim aldiklarimizda da var ben mi farketmedim.acaba numara kalinligiyla mi alakali bilgilendirmenizi bekliyorum.bu arada gecen arkadasta börek yedik.arkadasin su böregi acamayacagini bildigim icin makarna böregi mi bu dedim.israrla su böregi oldugunu ve ev sahibinin yaptigini söylediler.isin asli:Meger tr.de yufkacilarda suböregi yufkasi da varmis getirmis buzluga atmis bizlere de pisen böregi afiyetle yemek düstü.sizlerle paylasmak istedim....

    ReplyDelete
  2. Ebrucum, evet, tahmin ettigin gibi numaralar yufkanin kalinligi ile alakali. 10 numarali yufka ile baklava yapabilirsin mesela, incecik bir yufka, baklava yapmak zor degil yani burda. Numara kuculdukce yufka kalinlasiyor ve borek yapabilecegin kalinligi yakalayabiliyorsun. Yine de ben bizim Turk yufkalarini daha cok seviyorum.Senin su bahsettigin su boregi yufkasini sanki ben de duymustum arkadaslardan. Ama hic yemedim. Bi de burada Asian marketlerde (Cin, Japon, Kore vb. marketler)pirinc yufkasi satiliyor ki bu kalinca yufkayi once haslayip sonra yine normal borek gibi yapinca su boregi lezzetini yakalayabiliyorsun. Deneyin, seveceksiniz...

    ReplyDelete