Wednesday, March 4, 2009

Lubnan`li Pastaci


Birkac gun ust uste cocuklari okula biraktiktan sonra "Giant" adli marketin pasta bolumundeki ustayi seyretmeye gidiyordum. Sanirim o da onu seyretmemden cok hoslandi. Neticede bir sanat eseri ortaya cikariyor ve onun begenilmesi, hayran hayran seyredilmesi pek tabi hosuna gidiyordu ustanin. Seker hamuru kaplamasi gormeyi cok istedim ama benim seyrettigim gunler hep icing ile kapladi pastalari. Onundeki kagitlarda ne de cok siparis vardi. Bu fotografini cektigim pasta da bir doktor hanima gidecekti.

Sunu anladim ki; kabiliyet cok onemli olmakla birlikte, olay tamamen malzeme, ekipman meselesi. Ustanin oyle profesyonelceydi ki alet-edevatlari. Mesela izledigim bir pastada asfalt yapmak istedigi kismi pompali bir minik aletle puskurterek boyadi. Beyaz kalmasini istedigi yerlere boya sicramasin diye yagli kagit serdi. Ben olsam ne yapardim. Asfalt yapacagim kisim icin ayrica bir siyah seker hamuru yogururdum. Iki saat onu acip kesicem diye ugrasirdim. Usta bir pastayi resmen bir kac dakika icinde dekore edip bitiriyordu. Eli de iyice alismis tabi... Adi ustunde, pasta ustasi... En kisa zamanda bir pasta kursu bulmaliyim, cok aceleeee...

No comments:

Post a Comment