Sunday, March 8, 2009

Funda`nin Dogum Gunu Pastasi


Bu tepeden tirnaga cikolatali pasta sevgili gorumcem Funda icin... Her ne kadar abisi "Keci inadi tasiyan kardesime kecili bir pasta yap" dese de, ben yine de ona kiyamayip kuzulu bir pasta yaptim.


Funda uysal, uyumlu bir insandir, hazir bahar gelmisken, Funda`nin ve kizi Elif`in de kuzulardan hoslanacagini dusunerek boyle bir tema tasarladim.


Mart ayi tam da kuzularin dogma mevsimi. Ben Bala`nin Abazli koyunde ogretmenlik yaparken, Ankara`dan koye gidis gelis esnasinda, cobanlar hayvanlari otlatmaya gotururdu. Bu aylarda sabahin erken saatlerinde, eger ki suru de yeni dogmus yavru kuzular da varsa, kesinlikle servisi durdurur, cobanlardan rica eder, kuzulari severdik. O kadar sirin oluyor ki yavru kuzular...anlatamam...


Bu pastanin keki mozaikti, yarisi sade, yarisi cikolatali. Ara kat da cikolatali krema ile dolgulandi. Ve gordugunuz gibi ust de cikolata kapli. Tahmin ettiniz sanirim, Funda tam bir cikolata hastasi. Gerci o bu pastadan yiyemeyecek ama yine de boyle yapmayi tercih ettim.


Kuzulari, cikolatayi benmari usulu eritip kaliplarda dondurarak hazirladim. Kremayla kaplanan pastanin cizgilerini pasta taragiyla cektim. Aslinda duz cekerken cizgileri, elim kayinca, ben de zikzak devam ettim.


Umarim pastani begenirsin Funda`cim. Nice yaslarini sevdiklerinle ve sevenlerinle kutlaman dilegiyle...Allah herkese senin gibi gorumce versin. Yorumlarini bekliyorum canim...Sevgiyle...

6 comments:

  1. Harika olmus Nafiye. Ellerine saglik. Sen kisa zamanda hizli yol katettin masallah.
    Soyledigin gibi... Sevgiyle kal...

    ReplyDelete
  2. Aysun Hanim, hosgeldiniz. Cok tesekkur ederim yorumlariniz ve ziyaretiniz icin. Sevgiyle yine ve herzaman...

    ReplyDelete
  3. döktürmüssün yine ellerine saglik tam bahar pastasi olmus ama almanya hala cok soguk bol yagis var yaz biraz zor gelecek gibi bahari ariyoruz.....bu arada fundaya da sevgiler yeni yasi hayirli olsun.

    ReplyDelete
  4. Tesekkurler canim, Funda hala gormedi pastayi sanirim...Bahari ben de coook ozledim...

    ReplyDelete
  5. canım her nekar pastayı yeme imkanım olmadıysada pastanın görünüşü bile harika...tadını düşünemiyorum bile.ta oralardan beni düşünüp benim için bu pastayı ypman beni çok mutlu etti.çok tesekkür ederim.ellerine sağlık.sitende sunduğun diğer yiyeceklerde harika gözüküyor.çok basarılı.hepiniz sağlıcakla kalın.Ebruyada teşekkür eder sevgilerimi yolluyorum.

    ReplyDelete
  6. Begenmene sevindim canim, nice yaslarini sevdiklerinle ve sevenlerinle gecirmen dilegiyle...

    ReplyDelete