Tuesday, March 3, 2009

Cikolatali Un Helvasi


Newyork`tan Aysun Hanim tutan bir un helvasi tarifi istemisti. Annecigime sordum ama malesef o olcusuz, goz karari calistigindan bir tarif veremedi. Ben de zaman zaman yaptigim Oktay Usta`dan puding kivamindaki cikolatali un helvasini yapip, yayimlamaya karar verdim. Ben kahverengi sekerle yaptigim icin cikolata kullanmadim.

-3 corba kasigi un
-1 bardak seker
-3 bardak sut
-bir parca cikolata
-100gr. kadar tereyagi
-istediginiz kadar dolmalik fistik

Tereyagi, un ve dolmalik fistiklari kavurun. Rengi sararinca sekeri de ilave edip biraz daha karistirin. hemen akabinde sutunuzu de ilave edip puding kivamina gelene kadar karistirmaya devam edin. Ocaktan indirmeden cikolatayi da karistirarak ekleyin. Ocagi kapatip servis kaselerine paylastirdiginiz helvanizi dilediginiz gibi susleyin.

Aysun hanim, biliyorum, siz annelerimizden alistigimiz kivamda bir un helvasi istemistiniz ama simdilik bunu vermekle birlikte arastirmalarim devam ediyor. Bi de ablama sorayim bakalim, o bana kesin olculer verebilecek mi?
Sevgiyle kalin...

No comments:

Post a Comment