Thursday, March 12, 2009

Bes Cayi


Bes Cayina gelen arkadaslarima hazirladim gorduklerinizi. Ispanakli Pizza, Kisir ve Irmik Tatlisi... Ben bu Bes Cayi Davetlerine bayiliyorum....

Ispanakli Pizza

Daha once tarifini verdigim mayali pogaca hamurunun aynisini tart kalibina doseyip firinda pisirdim. Hamuru kaliptan ters cevirerek cikardiginizda ortasi cukur oluyor. Cukur kisma da kirmizi biber, yesil biber ve ispanagi kavurduktan sonra yerlestirdim. Uzerine rendelenmis kasar serpip tekrar firina gonderdim. Kasarlari hafif eriyince firindan cikararak sicakken servis yaptim.

Irmik Tatlisi

-10 kasik irmik
-10 kasik seker
-1 litre sut
-birkac damla limon

Hepsini beraber muhallebi kivaminda pisirdikten sonra ocagin altini kapatmak uzereyken birkac damla limon damlatin. Servis yapacaginiz borcam tepsiye duzleyin. Isterseniz kakaolu biskuvi ile kat da verebilirsiniz. Istege gore ceviz, badem, findik vb. seylerle susleyin. Afiyet olsun.

Kisir

-1 subardagi ince bulgur
-1 kuru sogan
-1 yesil biber
-yarim demet maydonoz
-2 kasik biber salcasi
-1 domates
-birkac yaprak marul
-istediginiz baska salata malzemeleri
-kimyon, tuz
-zeytin yagi, limon

Ince bulguru suzgec icinde sicak su ile yikayin, ve birakin iyice suzulsun. Sogan ve biberi hafif sivi yagda kavurun. Bu zeytinyagi disinda herhangi bir siviyag olabilir. Cunku zeytinyagini cig olarak kullanmamiz gerekiyor saglik acisindan. Kavrulan sogan ve biberlerin uzerine biber salcasini da ekleyerek biraz daha kavurun. Uzerine bulguru da ekleyerek bir iki cevirdikten sonra ocagin altini kapatin. Bu sayede kisirinizin cok guzel bir rengi olacak. Diger salata malzemelerinin hepsi ile salatanizi hazirlayin. Zeytinyagi, limon, tuz ve kimyonu ekleyerek karistirin. Soguyan bulgurunuzun uzerine salatanizi ekleyerek servis edin. Afiyet olsun. Sevgiyle...

No comments:

Post a Comment