Thursday, February 26, 2009

Yaprak Sarmasi ve Kabak Dolmasi


Esim sitem edip duruyordu ne zamandir yaprak sarmasi yapmiyorum diye. "Hadi yardim et, saralim o halde..." dedim ben de. Sagolsun yardim etti de sardik. Yemesi guzel oluyor tabi ama ben acikcasi yanimda yardimci bir arkadas olmadan sarmiyorum. Cunku 2 kisi sarinca yarim saatte biten bir kavanozu, tek basima 2 saatte ancak sarabiliyorum.

Biraz ic artti, onunla da hemen minik bir tencere kabak dolmasi yaptik. Sonra da yogurtla bir guzel yedik. Iste malzemeler:

-2 bas kuru sogan
-1 yesil biber
-1/2 demet maydanoz
-2 yada 3 yemek kasigi salca
-2 subardagi pirinc
-1 kahve fincanindan biraz az zeytinyagi
-istediginiz baharatlar (ozellikle kuru nane)
-tuz

Ben yaprak sarmasinin icini bazan hafif kavurarak yaparim. Ama bu sefer cigden yaptim. Ustalari ne der bilmem ama, bana gore sarmanin puf noktasi maydonozu, kurunanesi ve zeytinyagi...Bunlar bol olursa sarmaniz da nefis oluyor...Afiyetler olsun efendim...

2 comments:

  1. yazdım bi yorum ama beceremedim göndermeyi galiba..diyorum ki süper görünüyorlar..ekrandan girip yemek istiyorum günün bu saatinde hele..ellerinize sağlık

    ReplyDelete
  2. Canim benim, tesekkur ederim, daha senin dugun sarmalarini saricaz beraber...Destegini eksik etmedigin icin cook tesekkur ederim. Opuyorum seni yanaciklarindan...

    ReplyDelete